FAQ – Inloggen

Na inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik de melding dat aanmelden mislukt is. Wat doe ik fout?
Er zijn verschillende mogelijkheden:

  • De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord is onjuist. Voer de juiste gegevens in.
  • U heeft geen rechten binnen de applicatie. Neem contact op met uw zorginstellingbeheerder.
  • U heeft geen kwaliteitsovereenkomst. Neem contact op met uw regionaal centrum.

Na inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik de melding dat mijn account geblokkeerd is. Wat doe ik fout?
U heeft geprobeerd aan te melden, maar vijf keer een onjuiste combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. U kunt wachten tot de blokkering verloopt (10 minuten) of contact opnemen met uw regionale centrum. Alvorens uw account geblokkeerd wordt (dus voordat u het aantal van vijf malen inloggen met de onjuiste gegevens bereikt), kunt u uw zorginstellingbeheerder vragen het wachtwoord voor u aan te passen. In dit geval zal uw account niet geblokkeerd worden.

Na het aanmelden (en accorderen van mijn kwaliteitsovereenkomst) verschijnt de melding “U bent werkzaam bij meerdere organisaties. Selecteer de organisatie waarvoor u aan het werk gaat”. Wat moet ik doen?
Peridos constateert dat u bij meerdere zorginstellingen werkzaam bent. U dient de zorginstelling te selecteren waarvoor u op dit moment uw taken binnen Peridos wilt uitvoeren.

Na het aanmelden heb ik de verkeerde organisatie gekozen, wat moet ik doen?
U dient eerst uit te loggen. Log vervolgens weer in en selecteer de juiste zorginstelling.

Na inloggen krijg ik een melding dat ik geen kwaliteitsovereenkomst heb. Wat moet ik doen?
Uw kwaliteitsovereenkomst(en) is/zijn beëindigd of u heeft er (nog) geen. Neem contact op met het regionaal centrum voor toegang tot Peridos.

Na inloggen krijg ik een melding dat ik één of meerdere kwaliteitovereenkomst(en) en/of contract(en) moet accorderen.
Er staat vermeld welke kwaliteitsovereenkomst(en) en/of contract(en) u moet accorderen. U kunt deze inzien door te klikken op het icoon erachter. Om de overeenkomst te accorderen, klikt u op de knop ‘Akkoord’. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.
Neem contact op met uw zorginstellingbeheerder. Deze kan uw gegevens inzien.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Als uw persoonlijke e-mailadres bekend is in Peridos: Via het inlogscherm van Peridos kunt u een code aanvragen waarmee u een nieuw wachtwoord kunt vastleggen. Klik hiervoor op de link ‘Wachtwoord aanvragen’ op het aanmeldscherm. Lees meer in de handleiding. Lukt het niet een wachtwoord aan te vragen of staat deze link niet op uw scherm, neem dan contact op met uw zorginstellingbeheerder of met de regionaal beheerder.

Als uw e-mailadres niet bekend is in Peridos: Neem contact op met uw zorginstellingbeheerder. Deze kan uw e-mailadres invoeren in uw persoonsgegevens. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.