Vragen over de labworkflow NIPT

Bij vragen over de labworkflow NIPT

Indien u vragen heeft over de labworkflow NIPT (inloggen in Peridos, aanvraag, notificaties, uitslag) kijkt u dan eerst of u het antwoord in onderstaande handleidingen of op genoemde websites vindt.

 

Leveren bovenstaande bronnen geen antwoord dan zijn de volgende hulplijnen beschikbaar:

Uw NIPT laboratorium voor vragen over:

  • De NIPT uitslag, bijvoorbeeld wanneer de uitslag lang op zich laat wachten.

Vermeldt in uw e-mail altijd de Peridoscode van de labaanvraag waarover u vragen heeft en de geboortedatum van de cliënt.

Erasmus MC NIPT laboratorium
Regio’s: RCNZH, SPSZN
E-mail: ervo@erasmusmc.nl, graag onder vermelding van NIPT
Telefoon: 010-70 36 915 (menu keuze 2 – 5)

MUMC+ NIPT laboratorium
Regio’s: RCZON, SPN
E-mail: NIPT@mumc.nl
Telefoon: 043-38 75 843

VUmc NIPT laboratorium
Regio’s: RCPS VUmc, SPSAO, SPSNN, SPSRU
E-mail: NIPT_klingen@vumc.nl
Telefoon: 020-44 40 747 (algemeen) / 020-44 48 346 (patiëntensecretariaat)

 

De Peridos helpdesk voor vragen over:

  • Correctie foutief ingevoerde BSN en geboortedatum.
  • Notificatie e-mails (bijv. over frequentie en moment).
  • Cliënt selectie lukt niet.
  • De uitslagbrieven.
  • Technische problemen (bijv. over opslaan en printen).

Vermeldt in uw e-mail altijd de Peridoscode van de labaanvraag waarover u vragen heeft en de in Peridos bekende geboortedatum van de cliënt. Voor correctie van de geboortedatum stuurt ook de nieuwe geboortedatum mee.

E-mail: help@peridos.on.spiceworks.com

 

Uw regionaal centrum voor vragen over:

  • Inloggen in Peridos.
  • Toegang tot aanvraagformulier en uitslagen.
  • Invullen aanvraagformulier.
  • Wijzigen c.q. aanmelden nieuwe zorgverleners voor toegang tot de digitale labworkflow NIPT.

Contact gegevens regionale centra